Кафедра економічної кібернетики
НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ БІЗНЕСУ, ЕКОНОМІКИ ТА МЕНЕДЖМЕНТУ СУМДУ
Пошук
Close this search box.

Роль штучного інтелекту в бізнес-аналітиці

В епоху цифрової трансформації інтеграція штучного інтелекту (ШІ) в бізнес-аналітику змінила правила гри, змінивши спосіб, у який організації використовують дані для прийняття стратегічних рішень та досягнення конкурентних переваг. Величезний обсяг і складність генерування та споживання даних роблять традиційні людські розрахунки або ручне введення недоцільним для аналізу величезних об’ємів даних за короткий час, тому ми пропонуємо вам розглянути сфери, в яких бізнес-аналітика має потенціал для трансформації сучасних бізнес-практик за допомогою штучного інтелекту.

  1. Статистика. Хоча існують й інші методи автоматизації збору та організації даних, можливості штучного інтелекту в бізнес-аналізі перевершують усі інші. Технологія штучного інтелекту автономно обробляє величезні масиви даних, визначаючи закономірності, видаючи сповіщення для прогнозування або запобігання проблемам, а також швидко витягуючи цінні висновки.
  2. Запобігання шахрайству. Великі фінансові установи вже давно використовують штучний інтелект для виявлення аномальної поведінки клієнтів, запобігання шахрайству та боротьби з відмиванням грошей. Спочатку цей інструмент виявляв підозрілу активність, щоб аналітики могли її ретельніше вивчити, однак сьогодні штучний інтелект може швидко виявляти відхилення від норми і вживати негайних заходів, зокрема блокувати транзакції або спілкуватися з клієнтами через чат-ботів, щоб перевірити потенційно шахрайську діяльність.
  3. Автоматизоване обслуговування. Штучний інтелект швидко розвивається у сфері автоматизованого обслуговування, допомагає взаємодіяти з клієнтами за допомогою віртуальних помічників. Цілком ймовірно, що ви вже взаємодіяли з чат-ботом або штучним інтелектом, навіть не усвідомлюючи цього, що свідчить про значний прогрес, досягнутий у цій галузі.
  4. Автоматична оптимізація. Технології принесли значні переваги в оптимізації процесів, дозволивши аналітикам значно скоротити час, витрачений на налаштування процедур, таких як A/B-тестування. Завдяки тому, що штучний інтелект здатен спостерігати та вчитися, він може самостійно пропонувати покращення.
  5. Персоналізоване розпізнавання та підвищення залученості клієнтів. Використання штучного інтелекту для розпізнавання вподобань клієнтів і надання індивідуальних рекомендацій щодо продуктів і послуг є значною перевагою. Це все одно, що мати особистого консультанта для кожного клієнта, підвищуючи лояльність і збільшуючи середні витрати, пропонуючи товари, які справді подобаються споживачу.

Підсумовуючи, оскільки бізнес все більше визнає трансформаційний потенціал штучного інтелекту в бізнес-аналітиці, попит на кваліфікованих фахівців у цій галузі продовжує зростати. Застосовуючи підходи до аналізу даних на основі штучного інтелекту, організації можуть відкрити нові можливості для зростання, ефективності та конкурентних переваг у світі, керованому даними.