Бізнес-аналітик – це фахівець, який відповідає за збір, аналіз та інтерпретацію складних наборів даних, щоб допомогти компаніям ухвалювати обґрунтовані рішення для ведення бізнесу.
Основні задачі бізнес-аналітика в компанії можуть варіюватися в залежності від конкретної сфери діяльності, розміру компанії та її цілей. Однак, основними задачами бізнес-аналітика можуть бути:
- аналіз даних для прийняття рішень: В основі бізнес-аналітики лежить збір, аналіз та висновок із даних з метою надання цінної інформації, яка допоможе керівництву компанії приймати ефективні рішення;
- виявлення трендів і патернів: Бізнес-аналітик використовує аналіз даних для виявлення трендів, патернів та кореляцій, які можуть бути корисними для розуміння ринкових умов, споживчих звичок та інших аспектів діяльності компанії;
- прогнозування: Бізнес-аналітика використовує моделі прогнозування для передбачення майбутніх трендів, вимог клієнтів та інших факторів, що впливають на бізнес;
- оптимізація процесів: Аналіз даних дозволяє виявити ефективність та неефективність бізнес-процесів, що дозволяє компанії оптимізувати свою діяльність та збільшити продуктивність;
- створення звітів і панелей керування: Бізнес-аналітик відповідає за створення звітів, панелей керування та інших інструментів візуалізації даних для керівництва та інших зацікавлених сторін компанії;
- розвиток та впровадження аналітичних систем: Бізнес-аналітик може брати участь у розробці та впровадженні аналітичних систем та інструментів, які допомагають збирати, аналізувати та використовувати дані;
- моніторинг результатів та відстеження KPI: Бізнес-аналітик відслідковує ключові показники ефективності (KPI) компанії та аналізує їхній розвиток з часом, надаючи рекомендації для поліпшення результатів.
В рамках вивчення дисципліни «Введення у бізнес-аналітику», з метою ознайомлення з інструментами бізнес-аналітика студенти освітньої програми «Економічна кібернетика та бізнес аналітика» ( група Е11/2 ек) взяли участь у вебінарі «Базові інструменти для Data Analytics», який відбувся 15 лютого 2024 року. Спікер – Олег Форліта, Team Lead Data Analyst в YASNO. Під час вебінару було розглянуто питання:
- аналітика у повсякденному житті;
- джерела отримання інформації;
- цикл роботи дата аналітика (від постановки задачі до формування дашбордів чи прийняття бізнес-орієнтованих рішень);
- інструменти аналітики – Excel/Google Sheets;
- інструменти аналітики – SQL/BigQuery;
- інструменти аналітики – PowerBi/Tableau/Looker Studio.
Відвідування вебінарів з практиками є дуже корисним для майбутніх фахівців, оскільки дозволяє студентам отримати комплексе уявлення про розвиток сучасної сфери IT технологій, обрати напрям майбутньої професійного діяльності, познайомитись з вимогами роботодавців покращити власні компетентності.
З анонсом майбутніх вебінарів студенти освітніх програм «Економічна кібернетика та бізнес аналітика», «Економічна кібернетика», «Кіберспорт і розробка комп’ютерних ігор» можуть познайомитись на сайті кафедри економічної кібернетики за посиланням. Кафедра економічної кібернетики запрошує студентів активно долучатись до відкритих вебінарів!