Кафедра економічної кібернетики
НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ БІЗНЕСУ, ЕКОНОМІКИ ТА МЕНЕДЖМЕНТУ СУМДУ
Пошук
Close this search box.

Як спілкуватися і взаємодіяти ефективно?

Ефективна комунікація – це ключ до успіху в будь-якій сфері. Катерина Метельська (Senior Talent Development Specialist) та Юлія Меладзе (Scrum Master) у прямому ефірі на YouTube-каналі ІТ-компанії EPAM поділилися порадами щодо покращення комунікативних навичок. Ось основні тези їхньої розмови.

🔹 Розвивайте як вербальні, так і невербальні навички

Важливо не лише чітко висловлювати свої думки, а й розуміти мову тіла, жести та інтонацію співрозмовника.

🔹 Практикуйте активне слухання

Перефразуйте, уточнюйте, підсумовуйте головні думки та демонструйте емпатію. Це допоможе краще зрозуміти співрозмовника.

🔹 Будуйте довіру через комунікацію

Спілкуйтеся з колегами поза роботою, проявляйте відкритість і уникайте поспішних суджень.

🔹 Перетворюйте суперечки на конструктивні дискусії

Замість конфлікту ставте запитання та шукайте взаємовигідні рішення.

🔹 Розвивайте емпатію

Це підвищує стресостійкість і допомагає легше знаходити спільну мову навіть у складних ситуаціях.

🔹 Використовуйте ненасильницьке спілкування

Замість негативної реакції на агресію, трансформуйте висловлювання у більш позитивні.

🔹 Не бійтеся перепитувати

У цифровій комунікації важливо уточнювати інформацію, щоб уникнути непорозумінь.

🔹 Плануйте та структуризуйте комунікацію

Домовляйтеся про час зустрічей, визначайте ключові питання й підсумовуйте обговорене.

🔹 Закінчуйте розмову професійно

Дякуйте співрозмовнику, висловлюйте підтримку та фіксуйте домовленості.

Докладніше про ці та інші поради можна дізнатися переглянувши повний запис ефіру: https://www.youtube.com/watch?v=AwBdrzC8OVw&t=1879s

Інформація підготовлена за матеріалами EPAM: https://campus.epam.ua/ua/blog/596