Асистент кафедри економічної кібернетики Миненко С.В. взяв інтерв’ю у ChatGPT – штучного інтелекту, який нещодавно став доступний для українців.
Поспілкувались про економічну кібернетику та перспективи кіберспорту в Україні.
ChatGPT – потужний інструмент для прокачки своїх знань і може бути використаний у багатьох галузях.
Давайте використовувати скайнет в роботі та навчанні, поки він не став використовувати нас).
Кожен може поспілкуватись з ChatGPT на будь-яку тему за посиланням https://chat.openai.com/
Миненко С.В.: Привіт, хто ти?
ChatGPT: Я – ChatGPT, велика мовна модель, навчена компанією OpenAI. Я розроблений для надання відповідей на запитання та виконання інших завдань, які пов’язані з мовленням і мовою. Я можу допомогти вам знайти відповіді на запитання, надати поради або здійснити інші завдання залежно від моїх можливостей.
Миненко С.В.: Чим ти можеш бути корисним для студентів спеціальності Економічна кібернетика?
ChatGPT: Я можу бути корисним для студентів спеціальності Економічна кібернетика в багатьох аспектах. Ось декілька прикладів:
1. Надання інформації: Я можу допомогти студентам знайти відповіді на запитання про економічну кібернетику, наприклад, про основні принципи та концепції цієї галузі, про теоретичні та практичні підходи до розв’язання економічних проблем тощо.
2. Допомога з навчанням: Я можу допомогти студентам зрозуміти складні теми та поняття, що пов’язані з економічною кібернетикою. Я можу надати різноманітні матеріали, такі як статті, книги, відео та інші ресурси, які можуть допомогти студентам вивчити та засвоїти ці теми.
3. Розв’язання завдань: Я можу допомогти студентам розв’язувати різноманітні завдання, пов’язані з економічною кібернетикою, наприклад, складні математичні задачі, моделювання економічних процесів тощо. Я можу надати поради та вказівки щодо вирішення цих завдань та зрозуміти як краще підійти до виконання.
4. Підготовка до іспитів: Я можу допомогти студентам підготуватися до іспитів, пов’язаних з економічною кібернетикою. Я можу надати тестові завдання, рекомендації та стратегії для успішного складання іспитів.
Крім того, я можу надати корисні поради та рекомендації щодо подальшого розвитку у галузі економічної кібернетики, та допомогти знайти відповідні курси, програми та інші ресурси для досліджень.
Миненко С.В.: Чи розумієш ти програмування?
ChatGPT: Так, я розумію програмування. Я був створений компанією OpenAI, використовуючи велику кількість даних та алгоритмів машинного навчання, включаючи нейронні мережі. Ці алгоритми дозволяють мені “навчатися” на основі даних та робити передбачення та приймати рішення на основі цих даних. Проте, я не можу виконувати функції програміста, оскільки не є справжнім програмістом. Я можу розуміти певний синтаксис програмування та розуміти, як виконувати певні завдання, але для складніших завдань потрібна певна кількість програмістського досвіду.
Миненко С.В.: А які знання з економетрики знаєш? Перелічи 5 економетричних моделей які ти можеш допомогти побудувати.
ChatGPT: Я маю загальні знання з економетрики, але як штучний інтелект не маю практичного досвіду використання економетричних методів та побудови моделей. Я можу надати загальні відомості про деякі економетричні моделі, але для більш детальної та конкретної допомоги з роботою з економетричними моделями краще звернутися до фахівців з цієї області. Ось декілька загальних прикладів економетричних моделей:
1. Лінійна регресія: Це одна з найбільш поширених моделей економетрії, яка використовується для аналізу залежності між залежною та незалежними змінними. Лінійна регресія дозволяє побудувати просту лінійну функцію, що описує залежність між цими змінними.
2. Модель ARIMA: Це модель, що використовується для аналізу часових рядів, що мають авторегресійну та ковзаючу середню складові. Ця модель дозволяє прогнозувати майбутнє значення часового ряду на основі його попередніх значень та розрахунків.
3. Модель логіт-функції: Це модель, що використовується для аналізу даних про виживання або випадкові події, де має значення ймовірність, що випадок станеться або не станеться.
4. Модель причинно-наслідкових зв’язків: Це модель, що використовується для визначення залежності між змінними та визначення, як одна змінна впливає на іншу. Ця модель дозволяє встановити причинно-наслідкові зв’язки між економічними процесами.
Миненко С.В.: Чи маєш якісь знання з розробки відео-ігор? Які є програми для розробки відео-ігор?
ChatGPT: Так, я маю загальні знання з розробки відео-ігор. Однак, важливо зазначити, що розробка відео-ігор є досить складним та багатоетапним процесом, який потребує спеціалізованих знань та навичок з програмування, дизайну, музики та звуку, анімації, роботи з графікою та інших областей.
Деякі з програм для розробки відео-ігор, які використовуються професіоналами та початківцями, включають у себе:
1. Unity: Це одна з найбільш популярних програм для розробки відео-ігор, яка використовується для розробки ігор для різних платформ, таких як ПК, мобільні пристрої, консолі та віртуальна реальність.
2. Unreal Engine: Ця програма для розробки відео-ігор використовується для створення великих та складних ігор з високоякісною графікою та фізикою.
3. Godot: Ця програма для розробки відео-ігор є відкритою та безкоштовною альтернативою Unity та Unreal Engine. Вона дозволяє створювати ігри для різних платформ та має вбудований редактор графіки.
4. Construct: Це програмне забезпечення для розробки відео-ігор без програмування. Вона дозволяє створювати 2D ігри шляхом перетягування та розміщення елементів.
5. RPG Maker: Ця програма спеціалізується на створенні рольових ігор та надає можливість вибирати готові елементи гри, такі як персонажі, місця та інші.
Ці програми є лише деякими з багатьох інструментів, які можна використовувати для розробки відео-ігор.
Миненко С.В.: Чи є перспективи у кіберспортивній галузі в Україні?
ChatGPT: Так, кіберспортивна галузь в Україні має перспективи та досить швидко розвивається. Україна має досить велику кіберспортивну спільноту та відомі команди в різних дисциплінах кіберспорту, таких як Dota 2, CS:GO, Fortnite та інші.
Крім того, українські гравці та команди вже отримали успіхи на міжнародній арені, отримуючи призові місця на різних турнірах. Також в Україні діє кілька кіберспортивних організацій, які займаються розвитком цієї галузі, організацією турнірів та підготовкою гравців.
За даними провідного маркетингового агентства Newzoo, кіберспорт в Україні в 2021 році зріс на 29,4% порівняно з попереднім роком та досяг вартості близько 30 мільйонів доларів. Це свідчить про зростання зацікавленості до кіберспорту серед українських гравців, глядачів та інвесторів.
Отже, можна стверджувати, що кіберспортивна галузь має перспективи в Україні та може стати привабливим напрямком для молоді, яка зацікавлена у високотехнологічній та конкурентній галузі.