Кафедра економічної кібернетики
НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ БІЗНЕСУ, ЕКОНОМІКИ ТА МЕНЕДЖМЕНТУ СУМДУ

Участь у лекції «Від віртуального поля бою до реальної місії: бойові операції з безпілотними літальними апаратами (БПЛА)»

👨‍🏫 Доцент кафедри економічної кібернетики Гриценко К.Г., член робочої групи з розробки освітньої програми «Кіберспорт та розробка комп’ютерних ігор», взяв участь у щорічній конференції Games Gathering 2025 Lviv, яка проходила 3–6 квітня 2025 року та була присвячена розвитку 🎮 ігрової індустрії.
🌍 Ця конференція об’єднала фахівців і представників ігрової індустрії, викладачів і студентів закладів вищої освіти.
📢 У межах програми відбувалися лекції провідних експертів, які ділилися реальними кейсами та інсайтами зі своєї професійної практики.
💡 Однією з ключових тем заходу став перехід від віртуального поля бою до реальних бойових операцій.
Зокрема, у доповіді «Від віртуального поля бою до реальної місії: бойові операції з безпілотними літальними апаратами (БПЛА)» 130 батальйон територіальної оборони поділився практичними порадами щодо підготовки операторів безпілотних літальних апаратів БПЛА.
– Загальна картинка на екрані пілота БПЛА сильно не відрізняється від ігрової. Але в реальній бойовій операції все виглядає цікавіше, бо натурально. Години проведені в іграх дають прекрасну моторику рук, а ігровий екран дуже схожий на екран оператора БПЛА, тому адаптація людей, що довго грають, максимально швидка.
– Останні півтора роки іде робота над тим, щоб зупиняти ворога за допомогою БПЛА. Задача така: знайти ворога, ідентифікувати та знищити. Найважливішою стадією виконання цієї задачі, як і в іграх, є правильне планування.
– Кожен день ти вивчаєш щось нове для себе для того, щоб бути ефективнішим на полі бою.
– На полі бою кожен сам приймає рішення. І від цього рішення залежить життя іншого солдата.

🖊️ Інформацію підготував канд. техн. наук, доцент К.Г. Гриценко